MØD GUSTAF VALENTINER-BRANTH

Gustaf Valentiner-Branth føler sig hjemme i Hirtshals

Portrætfoto af Gustaf Valentiner-Branth

Hvad er det bedste ved at bo i Hirtshals - med dine ord?

“Hirtshals er en levende by, der trods mange turister, der er med til at holde byen i gang, er en by der ikke har mistet sin originalitet som en levende arbejdende by. Der er en masse aktiviteter for turister, men der er også mange aktiviteter for lokalbefolkningen. Folk fra Hirtshals vil more sig og være aktive sommer som vinter. Ældresagen, stoppestedet, golfklub, fitness , bridge store arrangementer som musik under trappen og koncerter på oceanariet, fiskefestivalen, naturmødet osv. Og så er det en by der er positiv over for tilflyttere og som gerne vil have dem til at føle sig hjemme.”

Hvis du skulle anbefale ét sted i Hirtshals til en ven, hvad skulle det være - og hvorfor?

“Et sted? Umuligt- Der er mange steder og de myldrer. Oceanariet, Fyret , Havnen, Stephanelli og andre af byens hyggelige "Hold en pause i venners gode lag" steder. Så et sted Nej umuligt, men meld Jer ind i livet i Hirtshals og deltag i alle aktiviteterne - Der er mange og det er værdifuldt.”

Hvad siger folk typisk er kendetegnende ved dig som person?

“Aner det ikke!”

Hvad gør dig altid i godt humør i hverdagen?

“Kjul strand og den friske luft i klitten, der er altid smukt, der er dejligt sommer som vinter. Turen gennem havnen. Der er aktivitet, selvom det er vand i forhold til fortiden. Udsigten over byen, det er faktisk en smuk by med sømandskirken og rådhustårnet som karakteristiske landemærker. Kroens Højhus og vores meget smukke møller, der stiler efter en grøn fremtid, hvor der også er kabler til, at aftage al energien”

Hvem i Hirtshals vil du gerne sige tak til - og for hvad?

“Min hustru, der førte mig hertil og en hel palet af søde og dejlige mennesker, som ved deres modtagelse af os som tilflyttere med det samme har fået os til at føle os hjemme og tilpas og ikke savne byen, hvor vi trods alt har lagt 40 dejlige år af vores arbejdsliv, et sekund efter vi flyttede hertil for 12 år siden.”